Jak pewnie już wiesz, na zajęciach angielskiego dla dzieci w Stacji Język maluchy mają okazję do wielu kreatywnych zabaw. W tym tekście przybliżymy Ci, jak to naprawdę wygląda, bo być może obawiasz się, że Twoje dziecko tylko się bawi, zamiast się uczyć.

Wakacje ze Stacją Język także będą miały warsztatową formę, w której nie zabraknie miejsca na kreatywne projekty. Jak więc dzieci uczą się u nas przez zabawę?

Angielski dla dzieci w Stacji Język

Jak wygląda przykładowa lekcja angielskiego dla dzieci w Stacji Język? Ostatnio zaprzyjaźnialiśmy się z meduzą – oczywiście tylko w przenośni. 🙂 Tańczyliśmy taniec meduzy, oglądaliśmy na zdjęciach, jak to stworzenie wygląda naprawdę i graliśmy w grę z meduzą. Słowo jellyfish padło na zajęciach tyle razy, że na pewno pozostało w młodych głowach na zawsze (i w głowach rodziców, którym dzieci ochoczo opowiadały o zajęciach). Ale to przecież nie jedyne słowo, którego w trakcie lekcji nauczyły się dzieci.

W końcowym projekcie uczniowie robili własną meduzę z pianki i bibuły. Liczyli, ile kawałków bibuły potrzeba, jaki ona ma kolor, gdzie przykleić oczy. „Wytnij”, „pokaż”, „opisz” – to tylko niektóre ze słów, które padają przy każdym zajęciu manualnym. Oczywiście, że można pokazać nożyczki na zdjęciu i powiedzieć uczniowi, aby powtórzył kilka razy to cut, ale o ile ciekawiej jest pozwolić mu zapamiętać te słowa przez kreatywną zabawę związaną z wycinaniem.

Dzieci o wiele bardziej przykładają się do pracy nad projektem, niż do samego zapisywania słów w zeszycie. W końcu projekt to duża sprawa, na którą będą patrzeć inne dzieci, nauczyciel, jak również rodzice, którym maluch chętnie pokaże swoje dzieło. Dziecko, które ma napisać school na plakacie kilka razy powtórzy słowo w głowie albo na głos, by nie popełnić błędu, którego nie potraktuje korektorem tak, jak zrobiłby w to w zeszycie.

Co więcej, takie prace uczniowie często tworzą w grupie, a co za tym idzie: pilnują się nawzajem. Słów przewodnich uczy się więcej niż jedna osoba.

Angielski dla dzieci – projekty a koncentracja

Podczas projektów lektor cały czas mówi do dzieci, więc maluchy ćwiczą też rozumienie ze słuchu. Ponadto kiedy mają za zadanie pokolorować coś, w trakcie mogą słuchać piosenki. Wtedy nie koncentrują się w stu procentach na słuchaniu, a robią to mimowolnie. Co się okazuje? Najczęściej przy trzeciej zwrotce zaczynają same nucić, a potem – kiedy już świadomie odbierają piosenkę – o wiele szybciej przyswajają zawarte w niej słowa.

Maluchy o wiele lepiej skupiają się na tym, co zrobiły same. Kiedy miały za zadanie stworzyć mapę miasta na lekcji dotyczącej wskazywania drogi, z radością prowadziły inne dzieci przez stworzony samodzielnie plan. Raz, że nauczyły się nowego słownictwa, a dwa: ćwiczyły wychodzenie z inicjatywą i pewność siebie. Dzięki temu lekcja angielskiego wspiera również inne umiejętności poza samym językiem obcym.

Projekty kreatywne język angielski

Ile powinien zajmować projekt na zajęciach dla dzieci?

Poświęcenie lekcji na cały projekt jest słabe – zresztą musiałby być bardzo rozległy, aby zająć godzinę czy półtorej. Takie rozwiązanie świetnie sprawdzi się jako podsumowanie działu, a nie cała lekcja.

Przykład? Omawiamy wakacyjne tematy, a na koniec zrobimy akwarium w słoiku. Sam piasek, nalanie wody i włożenie tam plastikowych rybek zajmie zaledwie kwadrans na dwugodzinnych warsztatach. Dzieci poznają słownictwo: „wsyp”, „dodaj”, „nalej”, „wymieszaj”. Potem przedstawią to grupie, ćwicząc przy okazji produkcję językową i pewność siebie. Każdy szkrab o wiele chętniej opowie o swoim akwarium, do którego wrzucił jajo dinozaura, niż o zbiorniku ze zdjęcia.

Reasumując: jeśli projekty kreatywne nie są tylko takim „róbta co chceta” na zajęciach dla dzieci, to mają ogromne znaczenie w nauce języka angielskiego. Przy okazji maluchy wzmocnią też inne umiejętności, które przydadzą im się w życiu – dlatego gorąco zapraszamy na wakacyjne warsztaty.

 

0 0 vote
Article Rating